About Me

Min bilder
Ida
Är en tjej i sina bästa år som älskar hästar, speciellt min egna. Så mig hittar du i stallet där jag tillbringar de flesta timmarna på dyngnet. Skulle heller inte klara mig utan min tvillingsyster som är den finaste människan på jorden.
Visa hela min profil

Bloggintresserade

Använder Blogger.
tisdag 16 juni 2009
Idag är det verkligen inte min dag. Var ute och red innan idag med min syster. När hon hade ridit klart skulle vi byta, så att jag skulle rida och hon skulle ta cykeln. Då när jag ska sitta upp från marken (istället för från en pall som jag brukar) ville han inte stå still, inte ens när syrran höll i honom. Så jag försökte sitta upp utan att hon höll och då började han helt plötsligt trava iväg, vilket resulterade i att när jag försöker hoppa upp ändå hoppar vänster armen ur led (den vrider sig fel bakåt), jag släpper såklart då för att det gör så ont och ramlar av hästen helt enkelt. Jag landar med huvudet i backen och hela vänster sida av kroppen. Jag har så FÖRBANAT ONT i min arm och i höften och låret på vänster sida. Jag är tvungen att ligga ner på skogsvägen för det snurrar i mitt huvud och det känns som om jag ska svimma.
Efter att ha legat där en lite stund så lyckas jag resa på mig med hjälp av syrran, tur att hon var med föresten. Vi går en bit tills vi hittar en stubbe, för upp ska jag på hästen i alla fall (så han förstår att jag våga sitta på honom trots allt). Jag kommer upp på honom och så skrittar vi hela vägen hem. Det ömmar fortfarande i min arm som all känsel för svan i för stunden och min höft och lår gör så ont att jag inte kan gå ordentligt. Men förutom det blev det lite huvud värk och skrubb sår på rygg och lår. Jag ska vara glad för att jag ramlar av så sällan, det är ju inte alltid så skönt direkt.

Att hålla på med hästar är inte så skadefritt direkt, men ändå är det så himmla roligt.

/Ida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar