About Me

Min bilder
Ida
Är en tjej i sina bästa år som älskar hästar, speciellt min egna. Så mig hittar du i stallet där jag tillbringar de flesta timmarna på dyngnet. Skulle heller inte klara mig utan min tvillingsyster som är den finaste människan på jorden.
Visa hela min profil

Bloggintresserade

Använder Blogger.
måndag 29 juni 2009
Äntligen är den över, årets värsta vecka. Allt hö är inne, alla ca 7400 balar som det blev i år. Det kanske är svårt att veta vilket slit det är med att köra in hö om man aldrig varit med om det, vad vet jag. Men min uppgift, när vi kör in vårat hö är att vara på skullen och stapla alla balar. Detta arbete är svettigt, tungt, dammigt, jag lyckas få blåsor på händerna trots att jag har handskar på mig och man dricker massa vatten men behöver ändå inte kissa för att man svettas ut allt istället... ett jävla slit helt enkelt. Alla balar måste ligga så bra och tätt som möjligt för att de ska kunna torka och inte bli dammiga och förstörda... och man måste vara snabb med att lägga ut ett lass (ca 150) innan nästa kommer, för börjar man ligga efter blir det inte kul. Men det finns positiva saker med det också, djuren får mat och jag får pengar och bli starkare, i armarna mest, och det tackar man ju inte nej till. Det är som några timmar på ett gym utan några direkta pausar... men nu är det inne och det är skönt.
















/Ida

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja, jästriken va duktiga vi är !! ;P

Ida sa...

Jepp, det är vi!!

Skicka en kommentar