About Me

Min bilder
Ida
Är en tjej i sina bästa år som älskar hästar, speciellt min egna. Så mig hittar du i stallet där jag tillbringar de flesta timmarna på dyngnet. Skulle heller inte klara mig utan min tvillingsyster som är den finaste människan på jorden.
Visa hela min profil

Bloggintresserade

Använder Blogger.
lördag 12 juni 2010
Äntligen är jag färdig... nu har jag tagit min examen som Ridskolepedagog!
Jag har pluggat nu 2 år i Tenhult på Naturbruksgymnasiet där. Min utbildning är en KY-utbildning. Det har varit två roliga år, speciellt eftersom man fått så många nu vänner. Själva plugget har oxå varit roligt och intressant, jag har lär min mycket bra saker även om utbildningen har känts slapp ibland.
Men nu är de två åren över vilket jag ändå tycker är ganska skönt. Känner att jag fått nog av att plugga på ett tag, nu vill jag jobba och använda min kunskap ute i arbetslivet. Har lyckats att få jobba i stallet där jag har min häst, så 3 km till arbetet känns fin det. Jag har inte någon anställning där eftersom de inte har råd att anställa någon men jag ska ringa till arbetsförmedlingen och säga att jag har hittat en praktikplats som kan ta emot mig så jag kan få bidrag av dem. Blir inte så mycket, kan tänka mig inte mer än 2000 men det är ju alltid något. Eftersom jag bor hemma kan jag försörja mig ändå, hade varit värre om flyttat hemifrån. Blir ju mer att man jobbar för att få mer erfarenhet och det är ju viktigt det oxå och det kommer bli mycket roligt eftersom jag trivs där så himla bra.


Mitt examensbevis och de två muggarna med utbildningens namn


Elin Gustafsson, Anna Stenberg, Pernilla Johanna Jansdotter, Evelin Eilertsen,Caroline Herlitz, My Ekenborn
Ida Gustafsson, Victoria Eriksson, Sara Hedlund, Emelie Larsson

0 kommentarer:

Skicka en kommentar