About Me

Min bilder
Ida
Är en tjej i sina bästa år som älskar hästar, speciellt min egna. Så mig hittar du i stallet där jag tillbringar de flesta timmarna på dyngnet. Skulle heller inte klara mig utan min tvillingsyster som är den finaste människan på jorden.
Visa hela min profil

Bloggintresserade

Använder Blogger.
torsdag 6 maj 2010
Är ett bra tag sedan jag skrev, så det har självklart hänt en hel del de senast månaderna. Så tänkte berätta i korta drag. Det som jag har ägnat mest tid till är våren och utbildningens sista LIA-period, det vill säga praktik. Jag har som i höstas varit i Stall Knävelsby. Anledningen till att jag valde samma praktikplats är enkel. Det ligger bara några km från där jag bor, jag trivs där och så har jag turen att ha min häst installad hos där. Denna gång är praktiken lång, hela 11 veckor, 2½ månad. Men nästa vecka är sista veckan tyvärr, det har gått så väldigt fort. Men hur är det man säger, tiden går fort när man har roligt.

Det jag får göra på praktiken är att rida och longera olika hästar, stalltjänst med vad det innebär (mocka, fodra mm), jag har oxå rengjort utrustning till helgernas tävlingar och sedan fått följa med och hjälpa till med hästarna på tävlingarna. Det är nytt för mig och jag tycker det väldans kul. Men snart är det praktiken slut och jag har lär mig mycket vilket känns roligt, och eftersom jag har min häst där så kommer jag inte sluta att tillbringa dagarna där, om jag inte är i skolan förstås. Men den slutar ju oxå snart och jag får min examen som Ridskolepedagog. I like!!

Men det har oxå hänt sorglig saker. Vår älskade hund Chip dog för ungefär en månad sedan, han skulle bli 12 år 1 juni så han var en gammal hund nu. Men nu är han i hundhimmlen. God bless him!

Just nu sitter jag här i soffan och är ordentligt förkyld, hade lite feber i natt med. Så idag har jag varit hemma. Hatar att vara sjuk, det har varit en lååång och trååkig dag. Så imon tänker jag inte vara hemma om jag mår lite bättre, ska förövrigt klippa håret imon på morgonen. Sweet!!
Men nu ska jag sova, så jag är frisk imon, så god natt värden...

/Ida

0 kommentarer:

Skicka en kommentar